Randevu Hattı

Obsesif kompulsif bozukluk (takıntılar)

Obsesif Kompulsif Bozukluk (Takıntılar) Nedir?

Obsesif kompulsif bozukluk (takıntılar), takıntılı düşüncelerin günlük hayatımızı etkileyecek derecede fazla olması şeklidir. Bu kısımda obsesif kelimesi takıntılı düşünceleri kompulsif kelimesi yineleyici devam ettirici özellikte olduğunu göstermektedir. Obsesif Kompulsif bozukluğun temel nedeni olarak çevresel ve biyolojik faktörler ele alınmaktadır. Biyolojik faktör; vücudun normal işleyişini sağlayabilmesi adına sinir hücrelerinin birbiri ile iletişim kurmasıyla oluşur. Obsesif kompulsifte ise beynin bölümlerine fazla bir aktivite bulunur. Böylelikle beynin daha fazla düşünmesine ve etki etmesine sebep olur. Çevresel faktörlerde ise kişilerin çevresinde yaşamış olduğu bazı tramvatik olaylarla takıntılı birey haline gelmesine neden olabilir. Bunlar:

• Taciz
  • Hastalık
  • Sevilen bir kişinin kaybı
  • Ilişki problemleri
  • Geleceği ifade eden okul ile ilgili yaşanan sorunlar

Obsesif Kompulsif Belirtileri

• Sürekli olarak bir şeyleri kontrol etme ihtiyacı duyma
  • Düzenli ve simetrik olma
  • Mikroplardan korkma
  • Aşırı derecede temizlik takıntısı
  • Nesneler düzenli olmadığında stres duygusu yaşamak
  • Başka kişilerin dokunduğu nesnelere dokunamama
  • Sürekli el yıkama

Obsesif Kompulsif Bozukluğunun Tedavi Yöntemi

Obsesif kompulsif bozukluk (takıntılar) hastalığının önüne geçilmediği takdirde kötü sonuçlarla karşı karşıya kalınmaktadır. İşinin uzmanı tarafından psikolojik destek alınmalıdır. Tedavi yöntemi, davranışsal tedavi yöntemi ve ilaç yöntemi şeklinde iki yöntem ile birlikte sağlanmaktadır. Davranışsal tedavi yönteminde, konuşularak sorunlar hakkında çözüm üretilmeye çalışılmaktadır. İkinci yöntem olan ilaç yönteminde ise psikolojik ilaç takviyesi yaparak kişiyi rahatlatmaya çalışılır. Daha sonra ise iki yöntem birlikte kullanılarak tedavi sonlandırılır.